Sava je velika poveznica života, naroda, suradnje i očuvanja tradicije i običaja

by | 10.07.12. | Iz medija

poslovni.hr, 9. srpanj 2012.

Savskim sajmom i tradicionalnom Fišijadom proteklog tjedna je u Slavonskome Brodu označen završetak petoga izdanja društveno odgovornoga projekta Lijepa naša Sava.
Nakon uspješnih sajmova u Zagrebu, Županji i Sisku na velikoj završnici projekta u Slavonskome Brodu sudjelovalo je više od 80 natjecatelja i pet tisuća posjetitelja koji su mogli razgledati tradicijske suvenire, rukotvorine i proizvode savskoga kraja te uživati u kušanju vrhunskoga ribljeg paprikaša. Događaj je to koji svake godine potvrđuje bogatstvo ljetnih sadržaja na kontinentu i podsjeća da je hrvatski turizam bogat raznolikošću na što je ukazao i ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina tijekom obilaska Savskoga sajma.

“Ako imate ideju i podršku lokalne zajednice, mogu se napraviti velike stvari, a Lijepa naša Sava i Savski sajam primjer su što kontinentalni turizam nudi, a pokazuje se i da su ljudi na kontinentu dobri domaćini koji cijene svoje goste”, izjavio je ministar Jakovina. Dodao je da su Slavonski Brod i Brodsko-posavska županija trenutačno veliko gradilište vodnogospodarskih projekata koji će unaprijediti život stanovnika toga kraja. U planu je, među ostalim, gradnja sportsko-rekreacijskoga centra Poloj na Savi, koji su predstavnici projekta Lijepa naša Sava obišli s ministrom Jakovinom. Na gradilištu toga kompleksa gradonačelnik Mirko Duspara najavio je da će iduće godine uz plažu biti uređen i autokamp na površini od četiri hektara i bit će jedini takav u ovome dijelu Europe. “Uvjeren sam da će ta nova ponuda biti jedna od okosnica daljnjega razvoja turizma na ovome području” , izjavio je Duspara.

Tomislav Vukovac iz Ministarstva turizma nakon obilaska plaže Poloj, na kojoj se dnevno osvježi više od 10 tisuća kupača, rekao je da je ponosan na ono što njegov grad sada nudi svojim stanovnicima i gostima. “Ministarstvo turizma sada prepoznaje da hrvatski turizam nisu samo priobalje i Jadran, nego da i sjeverni dio zemlje ima mnogo toga ponuditi i domaćim i stranim turistima”, rekao je Vukovac.

“Projektom Lijepa naša Sava već pet godina nastojimo poticati svijest građana o važnosti zaštite Save i njezinih vodnih bogatstava, ali i njezinih potencijala u ekoturizmu. Da su ciljevi projekta prepoznati, pokazuje podatak da ove godine okupljamo 45 partnera na državnoj razini, što je čak deset puta više nego u vrijeme pokretanja projekta. Gradnjom sadržaja koji se najavljuju u Slavonskome Brodu i dolaskom prvih stranih turista na ovogodišnje savske sajmove potvrdili smo da kontinentalna Hrvatska ima vrijedne potencijale koji mogu bitno unaprijediti ukupnu turističku ponudu Hrvatske i omogućiti jedinstvene sadržaje za strane turiste koji dolaze u našu zemlju”, izjavio je rukovoditelj odnosa s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska Igor Ćutuk.

“Lijepa naša Sava poslužila je kao ogledni primjer za susjedne zemlje. Prošle su godine prvi put sve četiri države kroz koje prolazi Sava na sličan način obilježile Dan rijeke Save”, istaknuo je tajnik Međunarodne komisije za sliv rijeke Save Dejan Komatina. Kada je riječ o plovnome putu rijeke Save, Komatina najavljuje da ove jeseni počinje izrada glavnoga projekta za novi plovni put i da je sve bliži trenutak kada će se dokumentacija pretočiti u radove, što bi se trebalo dogoditi početkom 2014.