tportal.hr, 26. lipnja 2013.

Šezdeset dobitnika nagradnog programa Europskog društveno odgovornog poslovanja – DOP (European Corporate Social Responsibility (CSR)) slavi svoja postignuća na posebnoj svečanosti u Bruxellesu.

Odgovorne i održive poslovne prakse su sve važnije tijekom ove ekonomske krize. Budući da Europljani imaju manje povjerenja u poslovanje nego prije nekoliko godina, bitno je da poslovna zajednica za prioritet postavi obnovu povjerenja i legitimnosti. Obnovljeni fokus na proizvode i usluge koje se bave ekološkim i društvenim potrebama održiv je pravac prema rastu i stvaranju radnih mjesta. Ovaj paneuropski nagradni program ima za cilj potaknuti DOP izvrsnost u partnerstvima, s posebnim naglaskom na programe suradnje koji su vezani uz održivost kroz inovacije. Uspješni projekti predstavljaju razne poslovne sektore, od bankarstva do farmacije.

Europski nagradni program za DOP partnerstva između poduzeća i drugih sudionika je pokrenut 2012. Dodjelu nagrada organizira Europska komisija, zajedno s Europskim DOP-om, a pobjednici se biraju u dvije kategorije: mala i srednja poduzeća, i veće tvrtke.

Dvije organizacije koje podržavaju odgovornu poslovnu praksu, CSR Europe (CSRe) i Poslovanje u zajednici (BITC), odabrane su da koordiniraju organizaciju nacionalnog DOP nagradnog programa zajedno s partnerima za državnu nagradu.

DOP podupire ciljeve strategije Europa 2020 za pametan, održiv i uključiv rast. Strategija definira DOP kao odgovornost poduzeća za njihove posljedice na društvo. Ona nastoji stvoriti i iskoristiti ‘win-win’ situacije za poduzeća i za društvo u cjelini. Ulaganjem u ekoinovacije i energetski učinkovite proizvodne procese tvrtke mogu uštedjeti novac i smanjiti svoj negativan utjecaj na okoliš.

S obzirom na trenutačnu gospodarsku klimu, Europska komisija objavila je ‘Obnovljenu strategiju EU-a 2011.-14. za društveno odgovorno poslovanje’ 25. listopada 2011. godine.

‘Izvanredan rad partnerstva koja su pobijedila ističe ono najbolje u praksi društveno odgovornog poslovanja u Europi danas. To pokazuje da je strateški pristup DOP-u sve važniji u konkurentnosti malih i srednjih poduzeća, i velikih kompanija. On također potiče više socijalne i ekološke odgovornosti iz korporativnog sektora, u vrijeme kada je kriza poljuljala pouzdanje potrošača i oštetila razine povjerenja u poslovanju’, rekao je potpredsjednik Europske komisije Antonio Tajani, povjerenik za industriju i poduzetništvo.

Obraćajući se dobitnicima nagrada, Celia Moore, predsjednica CSRe-a, je kazala kako je ‘sljedeći korak naprijed povećati broj nagrađenih partnerstva ili ih ponoviti negdje drugdje’. Dodala je i kako se pobjednici upisuju u Zlatnu knjigu koja također može poslužiti kao ‘dragocjen izvor inspiracije za poticanje više društveno odgovornih partnerstva između poduzeća i njihovih interesnih skupina’.