Kratkoročni profit nije cilj, treba pomoći mladima

25.11.13. | Vijesti

poslovni.hr, 21. studenoga 2013.

Tvrtka Nestlé objavila je prošli tjedan kako će do 2016. godine u Europi zaposliti 20.000 osoba mlađih od 30 godina. Riječ je o inicijativi Nestlé needs YOUth u sklopu koje Nestlé planira zaposliti čak 10.000 mladih te za dodatnih 10.000 ponuditi odrađivanje prakse i pripravništva.

O tome ali i kako surađuju s pojedinim državama i koliko je korporativni sektor društveno odgovoran razgovarali smo s Davidom Gaalom, voditeljem ljudskih potencijala tvrtke Nestlé Adriatic.

Vašu inicijativu podržala je EK. Koliko ste podrške dobili od država članica?
Inicijativa za zapošljavanje mladih u Europi lansirana je 15. studenog te je, s obzirom  da je nezaposlenost mladih zajednički društveni problem, podrška od strane državnih institucija iznimno velika. Ovakve se inicijative uglavnom provode u uskoj suradnji sa zavodima za zapošljavanje te javnim i privatnim obrazovnim institucijama. U Grčkoj se tako u inicijativu uključio ministar rada, u Španjolskoj Ministarstvo rada i socijalne sigurnosti, lokalna samouprava Katalonije i Kantabrije te gradska uprava Barcelone, u Bugarskoj nacionalna agencija za zapošljavanje i vicepremijer za ekonomiju, a u Austriji također Zavod za zapošljavanje.

Najavili ste i da će se vašoj inicijativi priključiti vaši kooperanti, kakav je odaziv?
Inicijalne reakcije su vrlo pozitivne te smo na razini Europe već započeli konkretne aktivnosti s nekoliko naših najvećih dobavljača kao što su White and Case, DS Smith, Manpower Group, Transporeon i Chep te drugi.

Danas se u Hrvatskoj dosta govori obrazovanju i potrebama tržišta rada. Iz vašeg iskustva koliko je teško pronaći radnika s potrebnim vještinama?
Neke obrazovne institucije prepoznale su nužnost čvršće veze između tržišta rada i obrazovanja no ono što je najvažnije jest da su sami mladi ljudi prepoznali potrebu da steknu relevantno iskustvo što je prije moguće. Dodao bih da su vještine sporedne, one se mogu steći i ovise o marljivosti. Stav i motivacija su kategorije koje omogućuju puno veće stvari i uvijek su u našem fokusu.

Čini se da kroz vašu inicijativu kompanije polako preuzimaju ulogu koju je do nedavno držala država. Možemo li govoriti o novom razdoblju kapitalizma?
Nestlé gleda profit više kao rezultat dobrog rada, a ne kao razlog postojanja. Što je ostvareno, ali i način na koji je ostvareno jednako su relevantne kategorije te je jedino tako moguće dugoročno i održivo rasti u skladu s društvom koje nas okružuje. Stvaranje zajedničke vrijednosti za cijelo društvo je u temeljima našeg poslovanja i naravno da kao najveća prehrambena kompanija na svijetu nosimo određenu odgovornost.

Koliko će ova zapošljavanja utjecati na prihod vaše kompanije?
Kratkoročni profit nikad nije bio prioritet Nestléa u regiji Adriatic. Naša politika u teškim vremenima je nastaviti investirati i rezati troškove, a investicija u ljude je investicija koja se s vremenom višestruko vraća.

Pored zapošljavanja mladih veliki problem su i stariji građani koji ostaju bez posla i teško pronalaze novi. Kako njima pomoći?
Ova inicijativa ni na koji način ne utječe na naše planiranje ljudskih potencijala u širem smislu – mjesta koja trebaju biti popunjena zrelim, iskusnim radnicima bit će popunjena na taj način. Nadalje, sustav prepoznavanja talenata u Nestléu je takav da osoba može biti prepoznata kao potrebna i korisna i u svojoj 55. godini.

Share This