poslovni.hr, 29. svibnja 2014.

Prepoznajući suvremene trendove, ali i potrebu za unaprjeđenjem okruženja u kojem živimo, Hrvatska udruga poslodavaca organizirala je 19. svibnja seminar za promicanje društveno odgovornog poslovanja. O činjenici da za ovu temu postoji interes među poduzetnicima govori i broj od gotovo devedeset nazočnih.

Otvarajući skup, zamjenik glavnog direktora, g. Bernard Jakelić podsjetio je na važnost koju HUP pridaje ovoj temi i napore koje posljednjih desetak godina ulaže u brojne projekte s ovog područja. Ovom prigodom, HUP je predstavio projekt “Društveno odgovorno poslovanje za sve” i njegove rezultate. Unutar projekta, izrađena je i promovirana studija o stanju DOP-a u RH. Istraživanje je provedeno među 100 hrvatskih tvrtki i predlaže edukacije za male i srednje poduzetnike, državne službenike i pružanje podrške Vladi u kreiranju poticajnih mjera za DOP. Rezultati istraživanja su pozitivni i pokazuju kako se u većini ispitivanih poduzeća DOP primjenjuje.  Iskazana je briga za zaposlenike i okoliš te ulaganje u projekte lokalne zajednice. Na kraju, vidljivo je da bolje poznavanje DOP- nalazimo kod poduzeća koja posluju na stranim tržištima i koja se ovom praksom bave dulje.

Ovom prigodom predstavljen je i “Poslodavački priručnik za primjenu DOP-a” koji su izradili stručnjaci Međunarodne organizacije poslodavaca. Namjena mu je pomoći poslodavcima u svakodnevnim aktivnostima u koje je moguće utkati elemente DOP-a. Priručnik nudi brojne savjete, sugestije, a upućuje i na dodatne izvore informacija za one poslodavce koji žele znati i učiniti više na području DOP-a. Kako ideja DOP-a ne bi ostala samo na općenitim stavovima i teoriji, HUP-ov seminar ponudio je mogućnost razmjene primjera dobre prakse u okviru panel-rasprave: “Društveno odgovorno poslovanje: luksuz ili potreba?”. Sudionici su pojasnili da se kod primjene principa DOP-a radi o procesu, a ne jednokratnom postupku. Također, istaknuli su potrebu da DOP bude duboko utkan u sve pore svakodnevnog funkcioniranja tvrtki. Zaključak je rasprave kako DOP predstavlja dodanu vrijednost u odnosima sa zaposlenicima, dobavljačima, zajednicom, gdje god se primjenjuje.