Društveno odgovorno poslovanje donosi tvrtkama uspjeh na tržištu

30.10.13. | Iz medija

poslovni.hr, 21. listopada 2013.

Društveno odgovorno ponašanje tvrtki je danas jedan od postulata modernog poslovanja u svijetu. O toj temi govorila je i Nina Oberiter-Gluhak, predsjednica Nadzornog odbora PBZ Carda na konferenciji AmCham Talents – Program za mlade menadžere kojeg je prošlog tjedna u Zagrebu organizirala Amerika gospodarska komora u Hrvatskoj (AmCham). To je bio povod za razgovor s Oberiter-Gluhak o ovoj problematici.

Što se danas najčešće podrazumijeva pod društveno odgovorno poslovanje (DOP)?
Korporativna filantropija ili društveno odgovorno poslovanje podrazumijeva doprinos tvrtke zajednici putem raznih oblika donacija, sponzorstava, novčanih i darova u naravi, kao i na druge načine. Tvrtke poput PBZ Carda, koje prepoznaju značaj zajednice u kojoj žive i posluju, a uz to imaju financijske mogućnosti, dio svoje zarade odvajaju za dobrobit iste te zajednice. Konkretnije, najveći dio takvih aktivnosti humanitarnog je karaktera i odnosi se na donacije bolnicama, udrugama za pomoć djeci, zlostavljanim ženama, osobama s raznim oblicima hendikepa i slično. Uz to, sponzoriramo mnoge udruge, klubove, institucije i pojedince, uključujući područja od kulture i umjetnosti, preko sporta pa sve do obrazovanja i ekologije.Takav angažman nazivamo društveno odgovornim poslovanjem.

Koji su glavni razlozi da se tvrtke odlučuju za DOP?
Vjerujem da je iskrena želja da se pomogne zajednici osnovni pokretač društveno odgovornog poslovanja. Na to se naravno nadovezuje briga o stvaranju i održavanju pozitivnog imidža tvrtke u očima javnosti, što konačno rezultira boljim rezultatima poslovanja i većim profitom, ali i višim ugledom u poslovnom okruženju.

Koliko je poslovna etika moguća na sve zahtjevnijem tržištu i u borbi s sve žešćom konkurencijom?
Poslovna etika je osnovni postulat uspješnog poslovanja. Unatoč sve prisutnijoj i rastućoj konkurenciji, na kraju je uvijek isplativo održati visok nivo poslovne etike na svim razinama poslovanja. Ona osigurava jasnoću i kvalitetu pred klijentima i poslovnim partnerima, transparentnost u pravno – zakonodavnom smislu, a daje i svoj doprinos prema društvenoj zajednici. Uz to, kao izrazito važan element poslovne etike izdvojila bih odnos tvrtke prema svojim zaposlenicima, jer oni su ključni za uspjeh tvrtke.

Da li kriza utječe na tvrtke da se ponašaju više ili manje društveno odgovorne?
Da, kriza zasigurno ima utjecaj na ponašanje tvrtki u društveno odgovornom smislu, jer su uvjeti poslovanja otežani, a samim time i financijske mogućnosti za doprinos zajednici su smanjene.

Da li društveno odgovorne tvrtke mogu računati na veći tržišni uspjeh od onih koje to nisu?
Sasvim je izvjesno da društveno odgovorne tvrtke uživaju veći tržišni uspjeh od onih koje to nisu. Svojim humanitarnim doprinosom i društvenim angažmanom tvrtke pridobivaju simpatije javnosti, a time i veći uspjeh u prodaji svojih proizvoda i usluga.

Fokus na DOP

Koliko danas hrvatske tvrtke primjenjuju principe poslovne etike, integriteta i društveno odgovornog poslovanja?

Mislim da se slobodno može reći da je većina tvrtki koje si to financijski mogu priuštiti, sukladno svojim mogućnostima, veličini i kapitalu, fokusirana na društveno odgovorno poslovanje. To je svakako pohvalno i daje ogromnu nadu za boljitak i napredak cjelokupne zajednice.