Erste: najvažnije je sačuvati mentalno zdravlje zaposlenika za vrijeme ove krize

8.05.20. | Primjeri dobre prakse

Zadovoljni zaposlenici su ključ uspjeha kompanije. U današnjim vremenima posebno je važno sačuvati mentalno zdravlje, a u Erste banci pokrenuti su razni projekti i akcije koji olakšavaju trenutnu, poprilično stresnu, situaciju

Piše: Ines Šuvak Mora

U Erste banci, interno brendiranje raznolikosti (koristeći posebno osmišljen logo i slogan) i redovita komunikacija putem intraneta pokazali su nam se ključnima  kako bismo kontinuirano razvijali svijest o važnosti raznolikosti i držali ju u fokusu. Posebno dobre reakcije dobivamo na sadržaje koji predstavljaju raznolike i po nečemu specifične zaposlenike.

Radionice sa svrhom osvještavanja i sprječavanja predrasuda i stereotipa, koje provodimo internim resursima i koje smo prilagodili našem organizacijskom kontekstu, su alat kroz koji možemo na osobnoj razini potaknuti promjenu. Radionice su interaktivne i zabavne, imamo jako dobar feedback na njih i vidimo iz kasnijih reakcija polaznika da postižu svoj cilj. Zbog toga smo ih uvrstili u HR ponudu razvojnih aktivnosti i na taj način možemo doprijeti do velikog broja zaposlenika.

#različitosolidarni

U trenutnoj situaciji prilagodili smo način komunikacije raznolikosti tako da smo naš logo #različitoplavi preimenovali u #različitosolidarni i u sklopu toga pozivamo naše zaposlenike da na različite načine pomognu onima kojima je to potrebno. Dodatno, kroz intranet rubriku Heroine i heroji svakodnevnog života nastavljamo s promocijom raznolikih timova i pojedinaca, sada vezano uz COVID-19 situaciju.

Uz sve ovo, u sklopu HR-a formirali smo tročlani tim za psihosocijalnu podršku zaposlenicima i pokrenuli telefonsku liniju za podršku. Članice tima su kolegicama i kolegama dostupne nekoliko sati dnevno, a koliku vrijednost u ovakvim vremenima međusobna podrška, stručna pomoć i topla riječ ima, pokazala je i aktivnost ove linije. Tim ima i svoju podstranicu na intranetu gdje objavljuje tekstove sa savjetima namijenjenim raznolikim skupinama zaposlenika i njihovim trenutnim potrebama (kako lakše raditi od doma, kako pomoći djeci u nošenju s krizom i sl.).

Dobri ljudi

Pošto smo se mi u Zagrebu suočili i s dodatnim problemima uzrokovanim potresom, kako bismo pomogli kolegama koji su pretrpjeli štetu pokrenuli smo inicijativu Dobri ljudi kroz koju smo organizirali prikupljanje financijskih sredstava među našim zaposlenicima. Banka se također priključila ovoj akciji i osigurala određena sredstva za financijsku pomoć onima najugroženijima koji se ne mogu vratiti u svoje stanove. Svakog od stradalih kolega ili kolegica nazvali smo s telefonske linije za psihološku pomoć i ponudili im i takvu vrstu podrške.