Od doniranja opreme do pomaganja obrazovanju i odgoju djece

25.11.13. | Iz medija

poslovni.hr, 21. studenoga 2013.

Poslovanje velikih hrvatskih kompanija već više godina obilježeno je brigom za zajednicu i potpomaganjem onih kojima je najpotrebnije. Donosimo kratki pregled kacija koje su organizirale neke najvećih hrvatskih kompanija.

DM

Jedna od tvrtki koja je u javnosti prepoznatljiva kao društveno odgovorna svakako je i Dm. U poslovnoj godini 2012./2013. Dm je u društveno odgovorne projekte uložio 1,88 milijuna kuna. Okosnica njihovog poslovanja je bolji i kvalitetniji život za kupce, kažu, a smatraju da je to nemoguće postići bez brige o zajednici. “Društveno odgovornim poslovanjem Dm u djelo provodi svoju poslovnu filozofiju koja u središte stavlja brigu za čovjeka. Ulaganje u zajednicu i napor da učinci društveno odgovornog poslovanja budu dugoročni neizostavan su dio poslovne strategije Dm-a, naravno uz kreiranje i usavršavanje asortimana koji će kupcima dm-a omogućiti bolji i kvalitetniji život”, kažu u Dm-u. Od veljače do lipnja 2013., svojim projektom Green city projectom obuhvatili u tako zaštitu okoliša, zdrav život i dobru zabavu. U sklopu njega su organizirali volontersku akciju u kojoj su djelatnici Dm-a i građani čistili vode u Šibeniku, Karlovcu, Osijeku, Varaždinu i Zagrebu. Nagradili su i učenike devet škola koji su bili najuspješniji u akciji prikupljanja starog papira Zeleni korak, a upravo taj projekt smatraju ulogom u bolju budućnost jer time odgajaju ekološki osviještene građane. “Kampanjom ‘Zaštiti se…i neka cijeli ovaj svijet još sja u suncu’ četvrtu godinu za redom educirali smo sugrađane o opasnostima izlaganja suncu i važnosti dermatoloških pregleda za prevenciju bolesti. Uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstva zaštite okoliša te Hrvatskog dermatovenerološkog društva organizirali smo edukacije u osnovnim školama, besplatne dermatološke preglede u devet gradova te smo, uz pomoć kupaca dm-a, sve vrtiće donirali edukativnim materijalima i proizvodima za zaštitu od UV zračenja. Kao i svake godine, dm millennium jump posvećen je polaznicima Škole plivanja za djecu s poteškoćama u razvoju Dječjeg vrtića Latica. Dio prihoda od kotizacija ove godine doniran je i Juri Milinu, jednom od prvih polaznika Dječjeg vrtića Latica i profesionalnom plivaču koji iza sebe ima zavidne uspjehe na međunarodnim natjecanjima”, nabrojali su svoje društveno odgovorne projekte u Dm-u dodajući kako će se potruditi da njihovi naredni projekti budu još bolji i zabavniji kako bi potaknuli sugrađane da se u što većem broju uključe u promicanje zdravog života i zaštite okoliša. “Za sljedeću godinu možemo najaviti treći po redu Dm green city project u sklopu kojeg planiramo i neke zanimljive novitete koje još nećemo otkriti. Kampanja “Zaštiti se…” iz godine u godinu bilježi porast broja ljudi koji pristupaju besplatnim pregledima te se nadamo da će se taj trend nastaviti i u petoj po redu kampanji koju planiramo u ljeto 2014.”, najavljuju u ovom drogerijskom lancu.

Croatia osiguranje

Društveno odgovorno poslovanje oduvijek je bilo  neizostavni dio poslovne strategije i operativnih aktivnosti Croatia osiguranja. Kako kažu u toj kompaniji, brinu se za zajednicu u kojoj djeluju pomažu potrebite, potiču talente, ulažu u zaposlenike, educiraju javnost i klijente, a aktivno surađuju i s akademskom zajednicom. “Ove smo godine, svjesni potrebe za sustavnim pristupom društveno odgovornom poslovanju osnovali i Odjel za društveno odgovorno poslovanje i odnose sa zaposlenicima koji provodi i koordinira sve projekte koji spadaju u navedena područja, vodi interne komunikacije te je u sklopu njega i razvoj svih digitalnih komunikacijskih kanala, za što smo se kao tvrtka opredijelili u ovom i budućem periodu. Razvoj digitalnih komunikacijskih kanala nam pomaže doseći nove javnosti, biti prisutan, komunicirati i educirati nove naraštaje, osvještavati ih. Kroz tu interakciju i mi imamo priliku učiti od novih generacija, a sve u trendu s promjenama i novim okolnostima želje za što većom uštedom energije, takozvanim zelenim pristupom i osviještenim djelovanjem. Konstantno i sustavno unaprjeđivanje poslovanja nije profitno orijentirano već društveno odgovorno, a mi se trudimo u svakom koraku implementirati izvrsnost kao imperativ, čime vodimo brigu o svim akterima u lancu vrijednosti”, poručuju u Croatia Osiguranju. Ove godine najznačajniji projekti uključivali su stratešku odrednicu Uprave Društva da većinu donatorskih i sponzorskih sredstava usmjere na kulturu. “POmogli smo zapisivanjima nematerijalne kulturne baštine Hrvatske, u sklopu projekta Pjevana baština koji zapisuje i objavljuje glagoljaške pučke napjeve koji su pod zaštitom UNESCO-a, bili smo pokrovitelji ICCN 2013 Dubrovnik konferencije o svjetskoj nematerijalnoj baštini, doveli smo remek djela P. Picassa u Zagreb, baš kao i Caravaggiovu Večeru u Emausu, prepoznali smo i pomogli ostvarenju Muzeja ulične umjetnosti, Dubrovačkih ljetnih igara, Pula Film Festivala, InMusic festivala, generalni smo sponzor KD Lisinski, kao i ansambla Lado, čime jasno pokazujemo da nam je stalo da kultura, umjetnosti, žive i stvaraju, a projekt u idućoj godini koji ćemo uskoro detaljno prezentirati javnosti pod nazivom Projektor samo je nastavak priče o aktivnoj ulozi Croatia osiguranja u zajednici u kojoj djeluje2, nabrajaju u CO, a među svojim aktivnostima nisu zaboravili ni one humanitarne.”Iz ove bismo godine željeli istaknuti prekrasan projekt s udrugom Krijesnice, a u prosincu ćemo, već tradicionalno, darivati one koji su sami ili zaboravljeni. Ove godine je prvi put proveden projekt Ljeto s Croatia osiguranjem, u sklopu kojeg smo svaki vikend promovirali u drugom gradu kontinentalne Hrvatske ples kao zabavan i zdrav način života, plešući smo unosili zabavu u mjesta koja ljeti nemaju toliko sadržaja i već imamo pozive i raspored za nastavak projekta u idućoj godini, a za to samo čekamo da malo zatopli”, zaključuju u Croatia osiguranju.

Hrvatski telekom

U Hrvatskom Telekomu također su predani društveno odgovornom poslovanju, a načela održivosti ugrađena su u sve segmente njihovog poslovanja. “Surađujemo s obrazovnim, kulturnim i znanstvenim ustanovama, organizacijama koje se brinu o osobama s posebnim potrebama, osobama u nepovoljnom položaju te  organizacijama koje promiču vrijednosti civilnog društva. Posebnu pažnju dajemo uočavanju i analizi potreba lokalnih zajednica te u skladu s njima provodimo projekte koji pomažu u rješavanju tih potreba”, poručuju iz T-HT-a dodajući kako je većina projekata koje provode dugoročna, što jamči njihovu veću djelotvornost. “Jedno od područja naše odgovornosti prema zajednici u kojoj djelujemo je i filantropija, a ona uključuje i sudjelovanje u različitim humanitarnim akcijama. Velik broj takvih inicijativa dugi niz godina podupiremo dodjelom 060 humanitarnih telefonskih brojeva”, ističu. Među ovogodišnjim akcijama neki od najznačajnijih projekata bio je donacijski projekt “Solarni suncokreti” kojeg su proveli u suradnji s UNDP-om. Tim projektom je deset osnovnih škola širom Hrvatske opremljeno solarnim trekerima, samostojećim solarnim sustavima koji se tijekom dana okreću za suncem, što povećava količinu dobivene električne energije. Trekeri su također namijenjeni educiranju učenika o obnovljivim izvorima energije, energijom sunca, vjetra, riječnih tokova, morskih mijena i valova, geotermalnom energijom te energijom biomase. Učenici mogu pratiti informacije o količini proizvedene električne energije putem sustava na Internetu i vidjeti koliko je koji “suncokret” proizveo električne energije u nekom satu, danu, mjesecu ili godini te to usporediti s količinom energije proizvedenom “solarnim suncokretima” u ostalim školama. Upravo za projekt Solarni suncokreti HT je osvojio brončano priznanje na ovogodišnjem natječaju za najbolje komunikacijske projekte Deutsche Telekom Grupe, prisutne u pedeset zemalja svijeta.”Ove godine smo također po osmi put proveli godišnji donacijski natječaj “Zajedno smo jači”. Njime pomažemo ostvarenju programa koji pridonose unapređenju kvalitete života u Hrvatskoj i od važnosti su za društvenu zajednicu. Od ove godine u predlaganje i odabir projekata, uz Stručno povjerenstvo i zaposlenike, uključena je i javnost. Cijeli natječaj se odvijao online na internetskoj stranici natječaja. Od pokretanja 2006. godine smo tim natječajem podržali 220 projekata s više od sedam milijuna kuna, kažu u HT-u dodajući kako unatoč nepovoljnoj gospodarskoj situaciji nastavljaju podržavati različite vrijedne inicijative. “I ove godine ulažemo značajna sredstva te nastavljamo s podrškom dugogodišnjim projektima koji su usmjereni na suvremene tehnologije, edukaciju, zaštitu okoliša i humanitarne sadržaje”, poručuju iz HT-a.

Siemens

Putem društvene odgovornosti i obrazovnih projekata, te pokroviteljstvom umjetnosti i kulture, Siemens radi na stvaranju čvrstih poveznica sa zajednicom i boljem razumijevanju njezinih potreba i zahtjeva. “Siemens Hrvatska aktivno na lokalnoj razini provodi različite programe za društveno odgovorno ponašanje. Usmjereni smo na pružanje financijske i materijalne pomoći djeci i mladima,  a osobito potpomažemo edukaciju”, kažu u Siemensu u čijem su fokusu društveno odgovornog ponašanja i osobe s posebnim potrebama. “SOS Dječjem selu Lekenik je donacijom omogućeno podmirivanje cjelogodišnjih troškova režija kuće Neven. Isto tako donacijom udruzi Krijesnica omogućeno je zapošljavanje psihologa  za rad s bolesnom djecom. Možemo nadodati da su i menedžment kompanije i zaposlenici prikupili sredstva i time omogućili da se oboje zidovi u stanovima u Zagrebu u kojima borave djeca i roditelji za vrijeme liječenja malignih bolesti. Naš program za djecu i mlade s fokusom na prirodnim znanostima i tehnologiji sastoji se od mnoštva različitih edukativnih programa, natjecanja, stipendija i suradnji s obrazovnim ustanovama, a cilj mu je omogućiti nadarenoj djeci i mladima da idu u korak s posljednjim dostignućima i trendovima u znanosti i tehnologiji.Siemens Hrvatska ustupio je novouređenu laboratoriju za automatizacijske sustave na FER-u opremu vrijednu 100.000 kuna kako bismo unaprijedili kvalitetu obrazovanja studenata, kojima će oprema biti na raspolaganju za izradu završnih i diplomskih radova da bi već tijekom studija dobili mogućnost praktičnog uvida u najnovije tehnologije”, poručuju u Siemensu koji je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu dodijelio i godišnje nagrade “Werner von Siemens” za najbolje studentske radove s primjenom u područjima industrije, energije i zdravstvene skrbi. Što se tiče pokroviteljstva umjetnosti i kulture, u sklopu glazbenog programa Dubrovačkih ljetnih igara Siemens je tradicionalno pokrovitelj dijela programa.”Uvjereni smo da svaka kompanija, kao sastavni dio društva, ima odgovarajuću dužnost pridonositi općem dobru, stoga ćemo se nastaviti truditi biti dobar i aktivan korporacijski građanin u skladu s mogućnostima”, kažu u Siemensu.

Ina

“Društveno odgovorno poslovanje za Inu predstavlja trajno opredjeljenje, a zahvaljujući ovom dugogodišnjem usmjerenju kompanija se dokazala, ne samo kao jedan od pokretača hrvatskog gospodarstva, nego i kao pouzdan partner lokalnim zajednicama i društvu u cjelini. Ina društveno odgovorno poslovanje promatra kao uravnoteženu integraciju gospodarskih, ekoloških i društvenih čimbenika u svakodnevnom poslovanju s ciljem održivog razvoja i povećanja dugoročne vrijednosti za sve dionike. Kao potpisnica Globalnog ugovora Ujedinjenih naroda (UN Global Compact), Ina se zalaže i za promicanje i potporu 10 načela Global Compact u području ljudskih i radnih prava, zaštite okoliša i borbe protiv korupcije te njeguje dugogodišnju tradiciju nefinancijskog korporativnog izvještavanja”, poručuju u Ini u kojoj su, kako kažu, kontinuirano predani uvođenju novih tehnologija i visoko kvalitetnih goriva, ali i osmišljavanju modela i pristupa koji su u skladu sa najmodernijim standardima održivog razvoja i zaštite zdravlja, sigurnosti i zaštite okoliša. “Zahvaljujući svojoj poslovnoj i financijskoj snazi, Ina je tijekom godina spremno sudjelovala u brojnim humanitarnim akcijama koje su za cilj imale dobrobit društva u cjelini. Rukovodeći kriterij pri izboru projekata kojima pružamo podršku je svakako stupanj korisnosti za širu zajednicu, dok je naš program donacija usmjeren na dobrobit djece i mladeži te osoba s posebnim potrebama”, poručuju iz Ine.  U 2013. godini ta je kompanija podržala brojne projekte usmjerene na djecu i mlade, sport, kulturu, znanost i obrazovanje te zaštitu okoliša i ostala područja od društvene važnosti. “Ovdje možemo istaknuti podršku Odjelu za zdravstvenu zaštitu dojenčadi i djece Opće bolnice ‘Dr. Ivo Pedišić Sisak’ u Sisku, suradnju s Općinom Križ u blizini Ivanić Grada, donacije Hrvatskom centru za razminiranje i nastavak višegodišnje podrške SOS Dječjem selu Hrvatska. Posebnu pažnju smo posvetili studentskoj populaciji koju smo podržali kroz obnavljanje suradnje s tri studentske udruge, eStudent, BEST i AIESEC Hrvatska, kroz koju ujedno afirmiramo Inu kao centar izvrsnosti i poslodavca prvog izbora među mladim stručnjacima. Kako bismo osigurali nastavak školovanja za djecu bez adekvatne roditeljske skrbi uključili smo se u projekt “Korak u život” u sklopu kojeg smo podržali pet studenata stipendijama koje će primati tijekom trajanja petogodišnjeg studija. U području kulture posebno smo ponosni na nastavak suradnje s nacionalnim kazališnim kućama te smo u ovoj godini surađivali s HNK Varaždin, HNK Osijek, HNK Split i HNK Rijeka. Također možemo istaknuti i projekt, “Energija za budućnost” u sklopu kojeg će Ina izgraditi samoodrživi, ekološki prihvatljiv i inovativan maloprodajni objekt na lokaciji sadašnje benzinske postaje Stupnik-istok u Zagrebu, takozvanu prvu “zelenu” benzinsku postaju u Hrvatskoj”, kažu u Ini, a govoreći o planovima za budućnost najavljuju kako će ostati predani održivom razvoju i pružanju podrške projektima od kojih lokalne zajednice i najosjetljivije društvene skupine mogu imati korist. Poseban fokus i dalje će im ostati i na onim područjima u kojima je kompanija prisutna kroz svoje poslovne aktivnosti, kao što su Sisak i Rijeka. Također se nastavlja i projekt korporativnog volontiranja radnika u lokalnoj zajednici, koji je povodom obilježavanja Europske godine volontiranja u Ini pokrenut 2011. “Danas Inin Klub volontera broji gotovo 300 članova koji svojim doprinosom podržavaju osnovni cilj Kluba, a to je dobrovoljno ulaganje osobnog vremena, truda, znanja i vještina za opću dobrobit, za što su i osvojili Volontersku nagradu za 2012. godinu. Broj njihovih akcija, kojih je u ovoj godini bilo više od 10, nastavit će stoga rasti i u budućem razdoblju”, zaključuju u Ini.

Vipnet

On samog osnutka 1999. godine i Vipnet je društveno odgovorno poslovanje definirao kao važnu stratešku odrednicu razvoja tvrtke. “DOP provodimo u korporativnom upravljanju te nastupu na tržištu gdje imamo strogu politiku odnosa s dobavljačima u smislu transparentnosti, pravovremenog izvršavanja obaveza i inzistiranja na primjeni DOP-a. Kao društveno odgovorna tvrtka, usmjereni smo i na razvoj odnosa sa zajednicom u kojoj djelujemo te zato organiziramo ili sudjelujemo u nizu projekata s ciljem unapređenja kvalitete života zajednice”, kažu u Vipnetu. Od 2002. godine taj je telekom operater, u sklopu projekta Kretanje.Komunikacija.Život, u razminiranje Hrvatske uložio 10,5 milijuna kuna i time pomogao očistiti miniski zagađeno područje od gotovo milijun i pol četvornih metara u sedam hrvatskih županija. “U duhu društveno odgovornog poslovanja, posebno mjesto u našim aktivnostima zauzima i očuvanje okoliša. Veliku pozornost posvećujemo poduzimanju niza mjera s ciljem smanjenja potrošnje energije i očuvanja zelenih površina. Obnovljivi izvori energije i sustavi s nultom stopom emisije štetnih plinova, su važna komponenta održivog razvoja i u našoj industriji. U suradnji s Končarom predstavili smo pravi primjer energetske učinkovitosti kroz prvi hibridni sustav baznih stanica koje se napajaju gorivim člancima. Taj projekt, u potpunosti razvijen i proveden u Hrvatskoj, dobio je nagradu za inovaciju na Global Telecom Business Awards 2012. godine u Londonu”, ističu u Vipnetu unutar kojeg  kontinuirano provode i akcije prikupljanja i recikliranja papira i kartona te punjača, baterija i mobilnih uređaja. “Naši zaposlenici jedan radni dan u godini provode u čišćenju parkova prirode, šuma i mora. Odnos sa zaposlenicima je bitan segment Vipnetove primjene DOP-a. U njih neprestano ulažemo jer su oni naša najveća snaga te im se uvijek trudimo osigurati najbolje uvjete rada i profesionalnog razvoja te razne pogodnosti poput dječjeg vrtića u zgradi tvrtke”, kažu u Vipnetu. U pripremi imaju i nove projekte o kojima još ne mogu konkretno govoriti, ali najavljuju da će zasigurno nastaviti ulagati u zajednicu i očuvanje okoliša.

Ilirija

“Temeljni principi društveno odgovornog poslovanja sastavni su dio korporativnih vrijednosti, ugrađeni su u našu dugoročnu poslovnu strategiju, poslovnu praksu i procese prema svim dionicima kompanije počevši od vlasnika, dioničara, zaposlenika, sadašnjih i budućih poslovnih partnera, dobavljača i zajednice u kojoj djelujemo”, kažu u Iliriji za koje biti društveno odgovorna komapanija znači sustavno i kontinuirano promišljati o svim aspektima svog poslovanja, djelovanja, odlučivanja i komuniciranja te pri tome istovremeno voditi računa o njihovoj ekonomskoj, socijalnoj i društvenoj održivosti uz istovremeno poštivanje svih pozitivnih propisa, etičkih kodeksa i kodeksa korporativnog upravljanja. “Već dugi niz godina sudjelujemo, podupiremo i pokrećemo brojne projekte humanitarno-karitativnog karaktera. U 2013. godini na području korporativne filantropije stavili smo naglasak na više manjih projekata potpore kulturi i  zaštiti zadravlja. Posebno ističemo naše sudjelovanje i potporu projektu zaštite Lunjskih maslina, divljnih maslina u mjestu Lun na otoku Pagu starih oko 1600 godina, i to u obliku potpore izložbe umjetničkih fotografija lunjskih maslina predstavljenih u Zavičajnom muzeju Biograd na Moru, a potom i njihovom stalnom postavom u hotelima Ilirija resorta čime smo, nadam se, doprinjeli ne samo jačanju svijesti o potrebi daljnjeg očuvanja tog zaista rijetkog prirodnog odnosno botaničkog fenomena, već i njegovu predstavljanju, upoznavanju i promoviranju prema 5000 gostiju koji dnevno koji borave u našim objektima”, kažu u Iliriji. Značajan dio sredstava usmjeravaju i u zaštitu zdravlja, kroz nabavku opreme i uređaja ili kroz potporu programima edukacije medecinskog osoblja. “U turističkoj industriji čovjek je ključ uspjeha. On je u punom značenju te riječi nositelj cjelokupnog poslovnog procesa stoga se kao neminovna obveza nameće kontinuirano i stalno ulaganje u zaposlenike putem poboljšanja materijalnih prava, stvaranja motivirajuće radne okoline, poboljšanju sveukupnih uvjeta rada, sigurnosti, zaštite i zdravlja na radu stoga smo u ovom području društvene odgovornosti posebno ponosni na konstantno ulaganje u  obrazovanje i usavršavanje svih sudionika uključenih u poslovni procesu komapnije omogućujući im da oni Upravi Društva predložu i izrade planove interne edukacije i dodatnog obrazovanja uvažavajući i kombinirajući s jedne strane realne potrebe kompanije, ali i vlastite osobne afinitete”, smatraju u Iliriji.  U društveno odgovorno poslovanje ulažu do jedan posto svojih ukupnih prihoda, a toliki je iznos predviđen i za 2014. godinu, a pored financijskih sredstava značajan dio DOP-a, posebno u sferi korporativne filantropije, su i usluge poput smještaja, ugostiteljskih usluga, usluga prijevoza, volontiranja naših zaposlenika itd. “Polazeći od toga da društveno odgovornom poslovanje u današnjim okolnostima poslovanja i djelovanja zaista nema alternativu, i dalje ćemo podupirati, promovirati i inicirati projekte usmjerene na poboljšanje i unaprijeđenje kvalitete, projekte od šireg značaja za zajednicu i projekte zaštite okoliša”, poručuju u Iliriji.