poslovni.hr, 26. ožujka 2014.

Osim dodjela nagrada tvrtkama najuspješnijim u području DOP-a na Petoj nacionalnoj konferenciji o društveno odgovornom poslovanju, u organizaciji Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR) brojni posjetitelji imali su priliku čuti DOP iskustva iz Nizozemske koje je predstavila Bernedine Bos, voditeljica odsjeka za državna tijela i sektore u nacionalnom centru znanja i umrežavanja za DOP u Nizozemskoj, CSR Netherlands. Bernardin Bos za Poslovni dnevnik u kratkom intervju govori o društveno odgovornom poslovanju u velikm korporacijama te ulozi medija i države u poticanju DOP-a.

Koliko je teško za kompanije poslovati u skladu s DOP-om u vrijeme krize?
Nikada nemoj propustiti dobru krizu, poznata je izreka. I to je ono što pametne kompanije čine. Financijska kriza potakla je kompanije da misle o održivosti, kako će dugoročno preživjeti jer ne radi se samo o preživljavanju za vrijeme krize, već i onih kriza koje će tek doći. Kompanije koje su mudre razmišljaju u društvenim i okolišnim problemima i izazvoima koje moraju uklopiti u svoje poslovne modele. A to sve ima veze s društveno odgovornim poslovanjem.

Što sve država može učiniti kako bi potakla DOP, je li pravni okvir dovoljan?
DOP je vezan uz načine na koje kompanije provode svoje poslovanje bez obzira na zakonsku obvezu. Ne radi se o politici nego o tvrtkama koje preuzimaju odgovornost i svoje poslovanje čine održivim tako da mu pridodaju vrijednosti ne samo financijsku nego i socijalnu i okolišnu. Ali naravno država može pomoći, a zakonskim izmjenama može potaknuti razvoj DOP-a. Primjer tomu je briga za okoliš – zbrinjavanje otpada ili oporezivanje proizvoda koji nisu odgovrni prema okolišu.

Je li moguće provoditi DOP u malim i srednjim kompanijama?
Svaka kompanija bi trebala provoditi DOP. Naravno utjecaj DOP-a na velike kompanije daleko je širi nego na male i srednje. Ali za male kompanije puno je lakše uvesti DOP u poslovanje jer su fleksibilnije u uvođenju novih strategija u cijelo poslovanje.

Je li moguće postiči sijest među dioničarima da je DOP važniji od profita?
Ne radi o odabiru između profita i DOP-a. Krajnji cilj je implementacija ekonomske, okolišne i soijalne strategije koja u sebi sadrži društveno odgovorno poslovanje, a neke od tih komponenti podižu i profit.

Koliko je važna uloga medija u promicanju DOP-a?

Pričanje priče je izrazito važno. Mediji moraju biti psi čuvari društveno odgovornog poslovanja kompanije, a time i poticai uvođenje DOP-a u one kompanije gdje ga još nema.