Proces zapošljavanja završava ciklusom edukacija u internom centru za treniranje

13.11.10. | Iz medija

liderpress.hr, 11. studenog 2010.

Jedna od specifičnosti Banco Popolarea jest i to što je jedna od najbrže rastućih tvrtki prema stopi zapošljavanja. Učinkovitim planiranjem učenja želi se, među ostalim, održati konkurentnost.

Rad u banci san je mnogih studenata ekonomije, a oni ambiciozniji često pokušavaju doći do radnog mjesta upravo u manjim bankama. Razlog je jednostavan: u manjem kolektivu katkad je lakše pokazati sve svoje jake strane, katkad se brže napreduje, a velike su i mogućnosti za učenje. Primjerom to dokazuje Banco Popolare Croatia, banka u kojoj je studentska praksa česta i studentima se pokušava na sve načine približiti što rad u takvoj ustanovi doista znači.- To što nismo velika organizacija u svim segmentima poslovanja pretvaramo u svoju prednost, i kad je riječ o temama koje zanimaju studente i o studentskoj praksi. Nastojimo izići ususret svima koji kod nas žele odraditi praksu i naučiti osnove bankarstva. Naši zaposlenici maksimalno se posvećuju studentima i pružaju im mogućnost učenja – objašnjava Sanja Pančić, voditeljica Odjela marketinga i korporativnih komunikacija.

Banco Popolare Croatia suvremena je banka koja se neprestano razvija pružajući svojim klijentima širok spektar proizvoda i usluga. Zasad raspolaže mrežom od 36 poslovnica u Hrvatskoj, zapošljava 304 djelatnika te im više od 80 tisuća klijenata. U većinskom je vlasništvu Grupe Banco Popolare, jedne od najvećih talijanskih bankarskih grupacija koja u domaćoj banci ima više od 98 posto udjela u temeljnom kapitalu; na hrvatskom tržištu posluje od kraja 2006. Banka je orijentirana na poslovanje s građanima te malim i srednjim poduzetništvom, poglavito proizvođačima i izvoznicima. Surađujući s matičnom kućom Grupom Banco Popolare uživa u svim prednostima internacionalne i inovativne grupe i na tehnološkom planu i u ponudi proizvoda i usluga.
Stručnost prije svega Četverogodišnje razdoblje pod okriljem Grupe Banco Popolare obilježeno je stalnim ulaganjem u razvoj poslovanja poput projekta rebrandiranja, osam novootvorenih poslovnica i obnove poslovnica uz istodobni razvoj mreže bankomata, uvođenja novog informatičkog sustava i mnogih drugih projekata. Svima koji razmišljaju o tome da svoju karijeru grade u bankarskom sektoru svakako je zanimljiv rast. Upravo je po njemu Banco Popolare Croatia specifična jer je prema stopi zapošljavanja jedna od najbrže rastućih tvrtki u Hrvatskoj. – Osnovni su kriteriji u zapošljavanju stručnost i vještine potrebne za radno mjesto. Proces zapošljavanja strogo je definiran: počinje od natječaja i razgovora sa stručnjacima iz Odjela ljudskih resursa i nastavlja se pripravničkim statusom i ciklusom edukacija u našem internom centru za treniranje. Vjerujemo da su znanje i ulaganje u znanje ključni za uspjeh i održavanje konkurentnosti. Zbog toga je uvedeno učinkovito planiranje učenja kako bismo bili banka znanja – kaže Pančić.
Kontinuirano učenje Namjeravaju pružiti priliku svim zaposlenicima da se razvijaju i napreduju u kontinuiranom procesu izobrazbe i učenja, pa je tako u dvije godine više od pola zaposlenika banke bilo uključeno u neki oblik obrazovanja ili stručnog usavršavanja. Koliko se pozornosti posvećuje edukaciji, pokazuje i napor uložen u sistematizaciju znanja akumuliranog u banci da bi se što učinkovitije iskoristilo i postalo dostupnije što većem broju zaposlenika. Na intranetskim stranicama banke objavljuju se svi materijali upotrijebljeni na seminarima i edukacijama, pa zaposlenici mogu učiti i nakon edukacijskih seminara. Održiv razvoj i društvena odgovornost filozofija temeljna su načela poslovanja banke. Početkom godine izdala je svoje prvo Izvješće o održivosti izrađeno prema međunarodnim, GRI-jevim smjernicama izvještavanja koje pokriva pokazatelje ekonomskog i društvenog učinka te očuvanje okoliša.
Najviše žena Osim toga banka je dobitnica posebne nagrade Indeks DOP-a Hrvatske gospodarske komore za najveći napredak na području društvene odgovornosti u proteklom razdoblju. – Kao banka, odnosno neproizvodna tvrtka, naglasak stavljamo na društvenu odgovornost, i to prije svega na ulaganje u zaposlenike i odnos prema društvenoj zajednici u kojoj živimo i poslujemo. Posebnu pozornost posvećujemo djeci i mladima, njihovu obrazovanju i razvoju s pomoću sporta i organiziranog slobodnog vremena, i to sponzorirajući većinom manje i lokalne projekte koji se temelje na odličnoj ideji, a teško dolaze do novca. Prepoznavanje dobre priče najvažniji je dio tog procesa. Svoju orijentaciju na društvenu odgovornost i održiv razvoj nastojimo živjeti svaki dan na svim razinama, i u banci i u poslovanju s klijentima i poslovnim partnerima. U tom smislu razvijamo s suradnju s fakultetima i studentima omogućujući studentima praksu u banci i pružajući potporu i informacije u izradi stručnih i diplomskih radova, financijsku potporu znanstvenim projektima te organizirajući predavanja zapolsenika banke na fakultetima i stručnim skupovima – kaže Pančić. Više su od 80 posto zaposlenika banke žene, a prosječna je životna dob 34 godine. Zbog dominantno ženskih zaposlenika sastavnica je korporativne kulture i velika prilagodljivost u usklađivanju osobnih i poslovnih obaveza, razumijevanje socijalne važnosti obitelji.
Udio žena na menadžerskim pozicijama u banci stalno raste, trenutačno je 47 posto.

– Dio naše korporativne kulture, definiran i kodeksom ponašanja, jednake su mogućnosti i jednak odnos osnovnih plaća bez obzira na spol – naglašava Pančić, što je svakako važna informacija za svakoga tko razmatra mogućnost prijave za posao. Da bi se olakšalo upravljanje ljudima, uveden je sustav upravljanja podacima o zaposlenicima na razini Grupe. Tu briga za zaposlenike tek počinje, jer jedan je od najvažnijih projekata koji će se dovršiti ove godine uvođenje sustava praćenja uspješnosti i planiranje poslovnog napretka zaposlenika. Njihov rad i uspješnost ocjenjivat će se svake godine tako da se u dogovoru s pretpostavljenim postave ciljevi i planovi za razdoblje koje slijedi te da se na kraju te godine, ponovno timski, razgovara o postignutim rezultatima. Na završetku tog procesa pretpostavljeni ocjenjuje uspjeh radnog učinka i razvoj svakog zaposlenika te se na osnovi te ocjene odlukom Uprave određuje godišnji bonus.