Iako je Europski mjesec raznolikosti morao biti izmijenjen, brojne europske, među njima i hrvatske, kompanije dale su svoj doprinos u promicanju raznolikosti, što je posebice bitno za ova, turbulentna vremena

Priredio: Marko Ezgeta 

Uslijed pandemije koronavirusa u kojoj se svijet i dalje nalazi, prvotno planirani prvi Europski mjesec raznolikosti koji je trebao otpočeti 29. travnja svečanim događajem u Bruxellesu morao je biti prilagođen trenutnoj situaciji.

Kako bi raznolikost ipak ostala jedna od glavnih tema i u središtu pozornosti, posebice u ovakvim vremenima u kojima su razlike između ljudi i njihovih mogućnosti naglašene, organizacije nositeljice projekta Povelje o raznolikosti pozvane su da sudjeluju u online Europskom mjesecu raznolikosti.

Kampanja promocije raznolikosti započela je video porukom Helene Dalli, povjerenice za jednakost Europske komisije. Kako je to izgledalo mogli ste čitati u ranijim objavama. Tada je istaknula važnost raznolikosti i komentirala utjecaj koronavirusa na živote ljudi.

Aktivnosti potpisnica Povelja o raznolikosti

Predstavnice brojnih država uspješno su proslavile prvi Europski mjesec raznolikosti, primjerice češka nositeljica projekta, Byznys pro společnost, organizirala je online događaj na kojem je prisustvovalo više od 70 kompanija, a njihovu Povelju o raznolikosti je tada potpisalo 9 novih kompanija. Mađarski nositelji projekta organizirali su seriju besplatnih online događaja i tako su obilježili Mađarski tjedan raznolikosti. Ukupno je više od 550 ljudi sudjelovalo u događajima.

Njemačka Die Charta der Vielfalt je 26. svibnja organizirala Dan raznolikosti. To je uključivalo više od 1500 aktivnosti, u kojima je sudjelovalo preko 700 kompanija. Te aktivnosti bile su zastupljeni u svim javnim RTV servisima, na privatnim televizijama, radiju i webu te u glavnim dnevnim novinama. Njihova glavna poruka je bila da je raznolikost u vremenima krize od izuzetne važnosti, raznovrsniji timovi su dokazano inovativniji, kreativniji i stabilniji.

Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, nositelj projekta Povelje o raznolikosti u Hrvatskoj potaknuo je članice da predstave svoje programe u borbi za raznolikost, posebice uslijed pandemije. Tako je Holcim svojim djelovanjem usmjeren na obrazovanje mladih u STEM području. Ono što je važno jest da postoji interes za STEM područja kod oba spola, što treba dodatno ohrabrivati i poticati.

Erste banka je u trenutnoj situaciji prilagodila način komunikacije raznolikosti tako da su prijašnji logo #različitoplavi preimenovali u #različitosolidarni i u sklopu toga pozvali zaposlenike da na različite načine pomognu onima kojima je to potrebno. Dodatno, kroz intranet rubriku Heroine i heroji svakodnevnog života nastavljaju s promocijom raznolikih timova i pojedinaca.

HIPP Hrvatska u svakodnevnom poslu, upravo zbog njegovanja poslovnih politika raznolikosti, razumije koliko su njihovi zaposlenici otvoreniji prema novim idejama, izazovima i, općenito, koliko lakše prihvaćaju različitosti ili drugačije, neisprobane ideje. Iz tog razloga kreiran je i HiPP magazin u kojem se saznaje i o onim neobaveznim zajedničkim druženjima, akcijama i humanitarnim događajima. U HIPP-u su posebno ponosni što njihovi djelatnici imaju mogućnost da svoje vjerske blagdane proslave u krugu obitelji jer kompanija osigurava slobodan dan upravo u tu svrhu, bez obzira o kojoj se vjeri radi. Njihovi djelatnici mogu raditi na bilo kojem radnom mjestu neovisno o spolu, a plaća na istom radnom mjestu je ista bez obzira da li posao obavlja žena ili muškarac.

Budući smjer u promicanju raznolikosti

U zajedničkoj komunikaciji, predstavnici nositeljica Povelja o raznolikosti definirali su željena, središnja područja koja će promovirati u narednim godinama. Pitanja poput rasizma, vremena pandemija i njihov utjecaj na ljude različitih pozadina, raznolikost kao dio strategije uspješnih kompanija, poticaj međugeneracijskog dijaloga, tehnologije u raznolikosti, fleksibilnost i uključivanje, kognitivna raznolikost i mentalno zdravlje dubinski će se proučavati u narednim godinama.