‘Tko radi prema DOP-u, ima prednost na europskom tržištu’

8.02.13. | Primjeri dobre prakse, Vijesti

tportal.hr, 5. veljače 2013.

Ove godine prvi put će biti dodijeljena jedinstvena Europska nagrada za društveno poslovanje. Nagradu će dodijeliti Europska komisija koja projekt i financira, a provode ga nacionalne organizacije u 29 zemalja. Za Hrvatsku projekt vodi Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) i tim povodom razgovarali smo s njegovom ravnateljicom Mirjanom Matešić.

Što se želi postići ovim projektom?

Europska DOP nagrada ima fokus na uspješna partnerstva između poduzeća i barem jednog ne-poslovnog dionika. Ovo je inovativan koncept na tržištu budući da se većina nagrada za DOP fokusirala na nagrađivanje samostalne prakse poduzeća. Cjelokupna namjera Europske nagrade za DOP je odabrati najbolje međusektorske projekte u Europi i dovesti ih u fokus javnosti te time povećati mogućnost razmjene najbolje prakse. Na nacionalnom nivou, nagrada se dodjeljuje u dvije kategorije, za partnerstvo koje uključuje malo ili srednje poduzeće (MSP), i za partnerstvo koje uključuje veliko poduzeće.

Jeste li zadovoljni odazivom domaćih tvrtki na natječaj?

Za sudjelovanje u Europskoj nagradi za DOP bilo je potrebno prvo ispuniti upitnik Indeksa DOP-a, koji je zatvoren 15. siječnja ove godine, a u tijeku je natječaj za EU nagradu u kojem poduzeća sudjeluju ispunjavanjem posebne aplikacije kojom opisuju specifičan partnerski projekt. Prema našoj procjeni koja se temelji na iskazu interesa, bit će između 10 i 15 prijavljenih projekata što smatramo odličnim odazivom budući da je vrsta projekta koji se traži u natječaju prilično specifična i predstavlja naprednu prasku te im je broj u Hrvatskoj prilično ograničen.

Koliko je općenito među našim poduzetnicima prepoznata važnost DOP-a?

Naši poduzetnici prepoznali su DOP kao temu koju je nužno ugraditi u poslovanje jer su svjesni da kriteriji koje propisuje DOP često predstavljaju prednost pri natjecanju za poslove u EU. Međutim nedostaje razumijevanje o tome što primjena DOP-a konkretno znači u praksi pa se onda pribjegava ponekad površnim rješenjima i načelnoj komunikaciji. Zbog toga smatramo ovaj projekt iznimno važnim jer on šalje jasnu poruku kakav tip angažmana u zajednici se očekuje od poslovnih organizacija koje žele dobiti status društveno odgovornih.

Što je inovativno u Europskoj nagradi za DOP?

Inovativna u ovom projektu je činjenica da on ocjenjuje samo jednu vrstu prakse, a radi se o ulaganju u zajednicu, koju poduzeće ne provodi samo doniranjem određene količine financijskih sredstava, već to ulaganje mora biti provedeno kroz partnerstvo s ne-poslovnom organizacijom s kojom se zajednički rješava neki društveni problem. Poduzeće mora dokazati da postoji dvosmjerna suradnja ovih dviju ili više organizacija, da je poslovna organizacija u projekt osim novaca dala i svoje ljudske, upravljačke i druge vrste resursa te da je provođenjem projekta osim društvene koristi, vidljiva i poslovna korist za poduzeće koja se ne mora očitovati u povećanju prihoda, ona se može iskazati u povećanju znanja i motiviranosti zaposlenika ili slično. Na taj način ova nagrada šalje jasnu poruku kakav se tip uključivanja poduzeća u zajednicu očekuje, a on je moguć samo kod onih poduzeća koja su stvarno suštinski ugradila društveno odgovornu praksu u svoje poslovanje.

Kakav benefit ima tvrtka u slučaju da bude nagrađena?

Nagrada za poduzeće je veliko priznanje i vidljivost jer će ono nagradu primiti u Hrvatskoj na Četvrtoj nacionalnoj konferenciji o DOP-u, a zatim će u lipnju otputovati u Bruxelles gdje će primiti Europsku nagradu iz ruku visokog dužnosnika Europske komisije, informacija o projektu će biti otisnuta u Zlatnoj knjizi koja će se distribuirati diljem Europe, a iste će informacije biti objavljene na mrežnim stranicama Europske komisije kao i svih nacionalnih partnera u 29 zemalja Europe. Ova nagrada bit će važna ulaznica na europska tržišta.

Share This