poslovni.hr, 26. siječanj 2012.

Mario Aunedi Medek, jedan je od direktora Media Vala, specijalizirane agencije za komunikacijski menadžment i savjetovanje. Bavi se društveno odgovornim poslovanjem te je i proveo istraživanje na temu “U kojoj mjeri hrvatske agencije za odnose s javnošću za potrebe svojih klijenata provode programe koji se odnose na DOP i održivi razvoj”.

Dolaze li Vam tvrtke s gotovim DOP projektima ili traže i Vaš angažman u osmišljavanju projekata?

Oboje, ali češće je riječ o već nekom osmišljenom DOP projektu kojeg mi nadgradimo i komuniciramo. Naravno, postoje slučajevi kada postoji volja i želja za društveno odgovornim poslovanjem, ali nezna se kako i od kuda krenuti. Tada mi predlažemo neke naše ideje i zajednički osmišljavamo cijeli projekt. Upravo radimo na jednom takvom projektu.

U čemu tvrtke najčešće griješe u provedbi DOP projekata?

Apsolutno previše novaca troše na oglašavanje onoga što čine po pitanju DOP-a. Naravno da DOP treba iskomunicirati prema javnosti jer si DOP-om tvrtke između ostalog grade i imidž, ali pretjerano oglašavanje je neukusno. Često se događa da se mnogo više novaca potroši na samo oglašavanje nego na konkretne DOP projekte. Po meni je to glumljenje DOP-a i demonstracija lažnog morala.

Tko se po Vašem mišljenju dobro snalazi u tom balansiranju?

Svakako DM, a osim njih Vipnet i Coca-Cola.

Koje trendove uočavate na hrvatskom tržištu po pitanju DOP-a?

Direktno uključenje zaposlenika u društveno odgovorne projekte kao što to već rade velike tvrtke u Hrvatskoj. Riječ je o trendu koji će se, siguran sam, sve više razvijati. Također, povećat će se broj projekta usmjerenih na lokalnu zajednicu.